tisdag 2 januari 2018

Nytt år & nya utmaningar

Så då var det 2018 då, fattar inte vart 2017 tog vägen men det kanske beror på att det gick i ett. Var många aktiviteter inbokade och det var ett givande år både i utställningsringen och när det kom till utbildning. Att fått vara med på Labradorklubbens första WT (fast vi inte lyckades med några resultat), lRKs apporteringshelg som var mycket givande där Nova visade att hennes egenskaper är det inget fel på, dock behöver matte bli bättre på att träna lydnad ; ) det gäller ju Hera med. Labradorklubben anordnade en konferens som inte gick av för hackor.. är så glad att jag tog tillfället i akt och åkte då det var så trevligt och intressant. Se kom jag på att jag var ju iväg och tränade för Karin Friberg en sväng och det blir är planerat att det blir en helg 2018 också.Denna gången vet jag inte vem jag ska ta med mig men kan ju välja mellan två pärlor så vi får väl se vem som inte löper : ) Vad kommer mer att hända 2018... ja säg det sista terminen att plugga sen blir det till att ta tag i livet igen, känns lite skrämmande efter fem års plugg men samtidigt ska det bli så skönt att komma ur studentlivet. Det blir väl full fart fram till juni skulle jag tro och det är väl bara att bita i det sura äpplet och köra på. Tänkte jag skulle ta tag i hundträningen och eventuellt starta på lite prov beroende på löp och annat sen blir det väl som vanligt en del utställningar under året. Club Show ska ju hållas i Gränna så det blir ju inte så långt att åka i år. Eventuellt blir det en valpkull i år beroende på löp mm. Jag har inte funderat så mycket men det blir Heras första kull i så fall. Tiden får ju utvisa vad som händer, när man har med levande varelser att göra kan allt hända och det finns ingen anledning att ta ut något i förväg. Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera hemsidan dock är det inte alltid som datorn jobbar med mig vet inte riktigt vad som är fel men med lite tur kanske det kan bli en ny som inte jävlas lika mycket. Ha en god fortsättning på 2018 hoppas vi ses på någon aktivitet under året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar